Dr. Öğr. Üyesi Hasret Saygı’nın, University College London Öğretim Üyesi Dr. Sara Young ile Makalesi, SSCI (Q1) İndeksli Dergide Yayımlanmıştır

Dr. Öğr. Üyesi Hasret Saygı’nın, University College London Öğretim Üyesi Dr. Sara Young ile Makalesi, SSCI (Q1) İndeksli Dergide Yayımlanmıştır

Dr. Öğr. Üyesi Hasret Saygı’nın, University College London öğretim üyesi Dr. Sara Young ile makalesi, SSCI (Q1) indeksli Journal of Multilingual and Multicultural Development dergisinde yayımlanmıştır.

Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğretim üyesi ve University College London Institute of Education Onursal Akademisyeni olan Dr. Öğr. Üyesi Hasret Saygı’nın University College London Institute of Education’da görevli öğretim üyesi Dr. Sara Young ile kaleme aldıkları “Narratives of Sacrifice and Aspiration: Turkish Middle-Class Families and Educational Migration to London” başlıklı makale dilbilim alanın prestjli dergilerinden SSCI (Q1) indeksli Journal of Multilingual and Multicultural Development’ta yayımlanmıştır.

Bu makale, son yıllarda giderek artan bir olguya, çocuklarının eğitimi için Batı’ya yönelen orta ve üst-orta sınıf Türk ailelerin Batı’ya göçüne, odaklanmaktadır. Londra’da yürütülen saha araştırmasına dayanan bu çalışma, ailelerin göç kararlarını “çocuklarının geleceği için bir fedakârlık” olarak nasıl anlamlandırdıklarını ve bu sürecin aile içi ilişkilere, ailenin toplumsal sınıf konumlarına ve kimlik algıları üzerindeki etkilerini incelemektedir.

Bulgular, göçün aileler tarafından bir umut ve yatırım olarak görülmesine karşın, beraberinde statü kaybı, dilsel uyum sorunları, çocuklar üzerinde başarı baskısı ve aile içi gerilimler gibi zorluklar getirdiğini ortaya koymaktadır. Çalışma, ayrıca çocukların İngiliz eğitim sistemine uyum süreçlerinde yaşadıkları kimlik müzakereleri, sınıfsal konum değişimleri ve aidiyet arayışlarını aktarmaktadır.

Çalışma, “Batı’da eğitim ve yaşam” idealinin ardındaki duygusal, maddi ve kültürel bedelleri görünür kılarak, bu yeni göç dalgasına dair önemli bir toplumsal çözümleme sunmaktadır.

Makalenin açık erişimli tam metnine aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:


https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01434632.2025.2581861?src=

 

Görüntülenme: 7 Yayınlanma Tarihi: 3 Kasım 2025